اپل, اخبار جدید, تکنولوژی

واقعیت مجازی اپل ویژن پرو؛ به آینده خوش آمدید!

apple-vision-pro

اپل با رویکرد نوآورانه خود وارد دنیای واقعیت افزوده شد و با معرفی رایانه فضایی به قیمت 3500 دلار، توانایی خود را به همه ثابت کرد.

طبق اظهارات شرکت اپل، این محصول یک دستگاه واقعیت ترکیبی است که امکان زندگی همزمان در دو دنیا، یعنی دنیای واقعی و مجازی، را برای کاربران فراهم می‌کند. این هدست با کنترل توسط دستان، چشم‌ها و حتی فرمان‌های صوتی کاربر، توانایی ترکیب محتوای دیجیتالی با دنیای پیرامون را دارد و تجربه‌ای یکپارچه و لذت‌بخش از دو دنیای پیش رو را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

اما اپل ویژن پرو چیست؟

در عموم، شرکت‌های تولیدکننده به‌طور معمول به‌محض ورود یک تکنولوژی جدید، محصولات و لوازم مرتبط با آن را به بازار عرضه می‌کنند. اما اپل با رویکردی منحصربه‌فرد و خلاقانه و به‌هدف ارائه محصولات با کیفیت‌تر که توانایی بهبود تجربه کاربری را دارند، محصولاتی منحصربه‌فردتر و خاص‌تر را به بازار معرفی می‌کند. همانطور که هدست Apple Vision Pro نیز، همچون سایر محصولات شگفت‌انگیز اپل، با تفاوت‌های اساسی به بازار عرضه شده است و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های نوآورانه و منحصربه‌فرد خود، کاربران و رقبای قدرتمند خود در بازار را شگفت‌زده کرده است.

این کامپیوتر فضایی انقلابی در روش کار، همکاری، زنده‌کردن خاطرات و لذت بردن از سرگرمی در دنیای تکنولوژی را ایجاد کرده است. یک اپ‌استور کاملاً جدید که برای کاربران امکان دسترسی به بیش از 1 میلیون برنامه سازگار در iOS و iPadOS را با بیش از 600 تجربه جدید فراهم می‌کند.

در این مقاله، هر آنچه باید درباره هدست Apple Vision Pro بدانید را مطالعه خواهید کرد. پس اگر علاقه‌مند به نوآوری و تکنولوژی‌های جدید هستید، با ما همراه شوید.

محتوای داخل جعبه اپل ویژن پرو چی هست؟

قبل از اینکه به بررسی ویژن پرو بپردازیم بهتر است که با محتوای داخل جعبه آشنا بشیم تا بهتر با اقلام این کامپیوتر فضایی آشنا بشیم:

    • ویژن پرو
    • دو بند سر
    • باتری همراه با کابل
    • آداپتور 30 وات از نوع Type-c
    • کابل Type-c
    • یک بالشتک برای پوشاندن شیشه جلویی و یک بالشتک اضافی برای صورت
    • پارچه مخصوص برای تمیز کردن ویژن پرو
    • دفترچه راهنما
apple-vision-pro

Apple Vision Pro

Battery

Dual Loop Band

cover

Cover

charge-cable

Charge Cable

Power Adapter

Polishing Cloth

Light Seal Cushion

شاهکار در طراحی؛ راحتی در آینده!

در مورد ویژن پرو، با توجه به تولید، طراحی و نمونه اولیه، شاهد نتایج جذاب و قابل توجهی هستیم. به دلیل عدم وجود چیزی مشابه، تولید این محصول به نتایج بسیار خوبی رسید. استفاده از اپل ویژن پرو کاری دشوار نیست. برای استفاده از آن، می‌توانید از بند کشی موجود در جعبه یا از بند Dual Loop استفاده کنید. بند کشی ارائه شده از نظر راحتی در استفاده بهتر و ظاهر زیباتری برخوردار است، اما باعث می‌شود وزن کلی ویژن پرو بر روی صورت و زیر چشم قرار بگیرد و شما را پس از مدتی خسته کند. از طرف دیگر، بند Dual Loop کمی استفاده دشوارتری دارد؛ اما از نظر راحتی وضعیت بسیار بهتری دارد. این بند باعث تقسیم فشار و وزن ویژن پرو بر روی سر می‌شود و فشاری به صورت اعمال نمی‌شود.

بدنه کلی این هدست از آلومینیوم ساخته شده است و بخش جلویی آن از شیشه تشکیل شده است و حالت بیرون زده‌ای دارد. این حالت با توجه به محتوای در حال پخش تغییر می‌کند، و حالت Eye Sight با شفاف کردن این شیشه به دیگران امکان برقراری ارتباط چشمی با شما را می‌دهد. هرچند این ویژگی هنوز کامل نشده و تصویری مات با جزئیات کم را به نمایش می‌گذارد. در بخش جلویی این هدست، بالشتک‌هایی وجود دارد که از ورود نور به چشمان شما جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد محتوای مورد نظر را بدون مشکل مشاهده کنید.

اگر دنیای فناوری را از زمان عرضه اولین ایفون دنبال کرده باشید یا گذشته گوشی‌های هوشمند را به خاطر داشته باشید، می‌دانید که دنیای فناوری بهبود می‌یابد و هر طرح و نسخه اولیه‌ای نقاط ضعف خود را دارد و شرکت سازنده باید در ادامه مشکلات را برطرف کند. اپل ویژن پرو هدستی با کیفیت و خوش ساخت است، اما در نسخه‌های بعدی، کاهش وزن و بهبود قابلیت‌های Eye Sight مطلوب است.

مهندسی داخلی نمایشگر اپل

صفحه‌نمایش‌های ویژن پرو از نوع Micro OLED با رزولوشن 4K استفاده می‌کنند، که این نمایشگرها دارای 23 میلیون پیکسل هستند، امکان نمایش جزئیات بسیار ریز را با وضوح بالا فراهم می‌کنند. این رزولوشن بسیار بالا باعث می‌شود که ویژن پرو اپل بهترین کیفیت صفحه‌نمایش را در میان تمام مدل‌های موجود در بازار داشته باشد.

زمانی که به یک سوژه نگاه می‌کنید، چشم و مغز شما بر روی آن سوژه فوکوس می‌کنند و فقط آن بخش از تصویر که شما به آن نگاه می‌کنید با وضوح بالا پردازش می‌شود، سایر اجسام و اشیاء موجود در اطراف شما مقداری مات تر نمایش داده می‌شوند. با استفاده از سیستم بینایی انسان و پردازش مغز، اپل ویژن پرو به‌طور هوشمندانه تصویر را پردازش می‌کند. در واقع، این هدست توانایی دارد در صدم ثانیه نقطه‌ای که شما در حال تماشای آن هستید را تشخیص داده و محتوای مربوطه را با بالاترین رزولوشن پردازش کند. در نتیجه، محتوای دیگر در تصویر به صورت مات نمایش داده می‌شود و فقط تصاویری که شما به آن‌ها نگاه می‌کنید با کیفیت بالا پردازش می‌شوند.

اپل با داشتن دوربین‌های مناسب، به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز محیط واقعی را با رزولوشن بالا و با تاخیر کم مشاهده کنید. زمانی که به حالت Transparency کمک می‌کنید، دوربین محتوای موجود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن آن را به پردازشگر ارسال می‌کند تا پیش روی شما نمایش داده شود. تاخیر در این حالت به‌قدری کم است که شما حتی می‌توانید حین استفاده از ویژن پرو با دوستان خود بازی کنید و به راحتی به حرکات آن‌ها پاسخ دهید.

به طور کلی، اپل با طراحی هوشمندانه و استفاده از فناوری پیشرفته، ویژن پرو را به‌عنوان یکی از بهترین هدست‌های واقعیت ترکیبی در بازار معرفی کرده است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار در هوا!

در این محصول، اپل از دو تراشه M2 و R1 خود استفاده کرده است. تراشه M2 برای انجام پردازش‌های کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که تراشه R1 تلاش می‌کند تا با کمترین تأخیر دیتاهای دریافتی از 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفون را پردازش کند. این باعث می‌شود تا تأخیر این محصول تنها 12 میلی‌ثانیه باشد، که حدود 8 برابر سریع‌تر از پلک زدن چشم انسان است.

بعد از استفاده از اپل ویژن پرو، یک صفحه اصلی به عنوان هوم اسکرین در جلوی شما قرار می‌گیرد و همچنین شما می‌توانید فضای اتاق یا محیط را نیز مشاهده کنید. با استفاده از چشم‌های خود می‌توانید برنامه‌ها و گزینه‌های مختلف را انتخاب کرده و یا با استفاده از ژست‌های حرکتی با دست بین برنامه‌ها جابجا شوید. به‌عنوان مثال، می‌توانید به سرچ بار بالای صفحه نگاه کنید و سپس با گفتن مفهومی را جستجو کنید. همچنین، می‌توانید چندین برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته و اندازه آن‌ها را تغییر دهید. همچنین، امکان خواهید داشت تا این برنامه‌ها را در هر نقطه‌ای از محیط قرار دهید و به آن‌ها تسلط کاملی پیدا کنید.

ممکن است این موضوع اولاً سخت باور شود، اما شما حتی می‌توانید برخی از برنامه‌ها را در پشت سر خود قرار دهید و در صورت نیاز با بازگشت به سمت مخاطب با آن‌ها کار کنید. واقعیت این است که ویژن پرو با تشخیص حرکت دست و چشم شما، متوجه می‌شود که شما به کدام برنامه دقت می‌کنید. سیستم عامل VisionOS شباهت‌های بنیادی با iOS دارد و می‌توان به وضوح ژن‌های مشترک آن‌ها را مشاهده کرد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ویژن پرو این است که به طور عالی با دیگر دستگاه‌های اپل مانند آیفون، آیپد، مک‌بوک و غیره ارتباط برقرار می‌کند. در هدست واقعیت ترکیبی اپل، قابلیتی وجود دارد که با نگاه کردن به صفحه مک‌بوک خود، محتوای آن را به راحتی در فضای اطرافتان شناور می‌کنید و به‌جای صفحه‌ی لپ‌تاپ که نهایتاً 16 اینچ است، محتوا را در یک اندازه 50 اینچی یا حتی بزرگ‌تر مشاهده می‌کنید. این نکته جالب است که هر عملی که با این صفحه انجام دهید، در همان لحظه بر روی لپ‌تاپ اعمال می‌شود و واقعاً این سطح از ارتباط بین محصولات اپل تحسین‌برانگیز است.

جمع بندی؛ واقعیت یا مجازی؟

اپل ویژن پرو در آینده می‌تواند کاربردهای بسیار گسترده‌تری داشته باشد و قطعاً نسل‌های بعدی با توجه به کاهش محدودیت‌های سخت‌افزاری و پیشرفت فناوری، قادر خواهند بود کارهایی باورنکردنی‌تری انجام دهند. واقعاً، اتفاق مهم درباره ویژن پرو اپل این است که آینده را به وضوح به ما نشان می‌دهد و ما را یادآوری می‌کند که ۱۰ سال آینده زندگی چگونه خواهد بود. اپل ویژن پرو، همان محصول انقلابی است که دنیای فناوری نیاز داشت تا دوباره خود را به سمت پیشرفت بیشتر برداشته و به نظر می‌رسد که اپل باز هم به عنوان پیشگام این تحولات بنیادین ظاهر شده است.

اگر شما محدودیت مالی ندارید و به دنبال تجربه آخرین فناوری‌های روز دنیا در اکوسیستم اپل هستید، قطعاً توصیه می‌شود که به سمت اپل ویژن پرو بروید و آینده را تجربه کنید. اما در صورت عدم توانایی مالی، قیمت بسیار بالای این هدست واقعیت ترکیبی ممکن است آن را برای بسیاری از افراد دور از دسترس قرار دهد. با این حال، امیدواریم که این محصول فوق‌العاده به زودی با قیمتی مناسب‌تر در دسترس عموم قرار گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *