اپل, اخبار جدید, تکنولوژی

سران اپل درباره حافظه 8 گیگابایتی، بازی و هوش مصنوعی MAC بحث می‌کنند

Gaming_&_AI

8 گیگابایت با 16 گیگابایت برابر است !

اپل همچنان اصرار دارد که کاربران همچنان می توانند کارهای زیادی را با تنها 8 گیگابایت حافظه در مک انجام دهند، در حالی که در مورد بهبود تجربه بازی و توسعه هوش مصنوعی در این پلتفرم نیز خوش بین هستند.

در ماه نوامبر، معاون اپل در بخش بازاریابی محصول در سراسر جهان، Bob Borchers از فروش مک‌های با حافظه 8 گیگابایتی دفاع کرد و اصرار داشت که بهبود طراحی باعث می‌شود که 8 گیگابایت به اندازه 16 گیگابایت در رایانه شخصی مفید باشد. ماه ها بعد، روسای شرکت همچنان اصرار دارند که کوچک بودن، حداقل از نظر ظرفیت حافظه، زیباست.

مدیر بازاریابی محصول Evan Buyze در مصاحبه ای با IT Home گفت که حافظه 8 گیگابایتی برای بسیاری از کارها از جمله وبگردی، پخش جریانی، ویرایش عکس و ویدیوی سبک و برخی بازی ها مناسب است. هنگامی که در مورد بازی تحت فشار قرار گرفت، Buyze با تأیید اینکه اپل بر روی بهبود بازی در سیستم عامل های خود، به ویژه در مک تمرکز دارد، ادامه داد. با ورود عناوین اصلی از جمله “Resident Evil 4” و “Death Stranding” در مک، این نشان دهنده امکانات پلتفرم اپل به عنوان یک کل است.

به Buyze اشاره شد که این‌ها بازی‌هایی هستند که از پلتفرم‌های دیگر پیوند خورده‌اند، و از او پرسیده شد که آیا اپل در نظر دارد بازی‌های بیشتری را برای عرضه با تراشه‌های سیلیکون اپل سری M، احتمالاً به‌عنوان انحصاری، در نظر بگیرد. در پاسخ، Buyze به وجود Game Porting Toolkit برای کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد بازی برای پلتفرم اپل و راه اندازی بازی های چینی مانند “Honkai Impact 3” در مک اشاره کرد. Buyze اضافه کرد که اپل امیدوار است در آینده تعداد بازی های منتشر شده در مک را افزایش دهد.

پیشرفت هوش مصنوعی

سپس مصاحبه به سمت هوش مصنوعی پیش رفت و Buyze در مورد نحوه استفاده از آن در این پلتفرم هیجان زده بود، اما او از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های اپل خودداری کرد.

کیت برگرون، معاون مهندسی سخت‌افزار اپل، در مورد این موضوع صحبت کرد و توضیح داد که اپل توانسته بود توسعه آینده هوش مصنوعی را خیلی زود پیش‌بینی کند، زیرا در یک دوره ۱۸ ماهه شاهد فراتر از انتظارات فرآیند توسعه هوش مصنوعی بود. این شامل تاریخچه اپل در ایجاد موتور عصبی از زمان A11 Bionic است که آن را به یک بازیگر بسیار اولیه در صنعت تراشه های یادگیری ماشین تبدیل کرده است.

برگرون ادامه داد: CPU، GPU، حافظه یکپارچه، و موتور عصبی تراشه‌های سری M، پلتفرمی مناسب برای مفهوم رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند. این پلتفرمی است که پایه خوبی برای برنامه های هوش مصنوعی آینده اپل ارائه می دهد. Buyze می‌خواهد بگوید که اپل همکاری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فوق‌العاده نزدیکی دارد که شامل macOS می‌شود. این شامل ویژگی‌هایی مانند دیکته سیری، استخراج اشیا از تصاویر، و تاری پس‌زمینه حالت پرتره برای کنفرانس‌های ویدئویی است که همگی به فناوری هوش مصنوعی متکی هستند.

با توجه به اینکه چند ماه دیگر تا WWDC 2024 باقی مانده است، دنیا برای دیدن آنچه اپل برای هوش مصنوعی در آینده پیش بینی می کند، زمان زیادی منتظر نخواهد ماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *