اپل, اخبار جدید, تکنولوژی

فناوری Apple Pay NFC در آیفون احتمالاً به زودی در اتحادیه اروپا باز خواهد شد

ApplePay-EU-emea

پلتفرم NFC

کمیسیون اروپا قرار است در ماه می با باز کردن پلتفرم NFC اپل برای کیف پول‌های موبایل شخص ثالث موافقت کند که می‌تواند به نجات سازنده آیفون از جریمه 40 میلیارد دلاری کمک کند.

در ژانویه، اپل موافقت کرد که سخت‌افزار NFC خود را برای انجام پرداخت‌های بدون تماس به روی هر توسعه‌دهنده‌ای باز کند. ماه‌ها بعد، به نظر می‌رسد که تنظیم‌کننده‌های ضد انحصار اروپایی به تعیین اینکه آیا برای رهایی اپل از مشکلات قانونی کافی است یا خیر، نزدیک هستند. ظاهراً کمیسیون اروپا در آینده نزدیک موافقت خود را با کار اپل ارائه خواهد کرد. افراد آشنا با این پروژه که با رویترز صحبت می کردند می گویند که این تایید ممکن است در ماه می انجام شود.

در صورت تایید، به اپل کمک می کند تا از پرداخت جریمه سنگین به اتحادیه اروپا به دلیل اتهاماتی که رقبای خود را عقب انداخته است، اجتناب کند.

دسترسی برای جلوگیری از مجازات

کمیسیون اروپا از سال 2019 در حال بررسی Apple Pay بوده است. در آن زمان، این تصور وجود داشت که اپل ممکن است از سال 2015 با محدود کردن دسترسی تراشه NFC اپل به Apple Pay به شیوه ای ضدرقابتی عمل کرده باشد.

این محدودیت به این معنا بود که پردازنده‌های پرداخت شخص ثالث نمی‌توانند از سخت‌افزار مشابهی استفاده کنند و چاره‌ای جز بازی با اپل و انجام سیستم پرداخت آن نداشتند. در آن زمان، تصور می‌شد که عدم دسترسی به این معناست که نمی‌توان رقابت واقعی در پرداخت‌های NFC، حداقل روی سخت‌افزار اپل وجود داشت. تا فوریه 2023، اپل در برابر اتهامات کمیسیون دفاع می کرد تا از جریمه شدن جلوگیری کند. اگر اتحادیه اروپا اپل را در نقض قوانین ضد انحصار مجرم تشخیص دهد، با جریمه های بالقوه قابل توجهی روبرو خواهد شد. این جریمه که می تواند تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی اپل باشد، می تواند تا 40 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

در ژانویه 2024، اپل اعلام کرد که در حال ایجاد تغییراتی در iOS برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است. به عنوان بخشی از این امر، اپل قرار بود API های جدیدی را برای استفاده از سخت افزار NFC خود، به ویژه با هدف برنامه های بانکی و کیف پول که در منطقه اقتصادی اروپا کار می کنند، معرفی کند. این دسترسی به بانک‌ها امکان می‌دهد از استفاده از Apple Pay یا Apple Wallet اجتناب کنند و بنابراین هر گونه هزینه تراکنش احتمالی اپل معمولاً از طریق استفاده از خدمات خود اعمال می‌شود.

پس از دریافت بازخورد اتحادیه اروپا از رقبا و مشتریان Apple Pay، از اپل خواسته شد تا تغییرات کوچکی را اعمال کند. از آنجایی که اپل ممکن است هنوز مجبور باشد برنامه‌های خود را اصلاح کند، منابع گزارش می‌گویند که تصویب در ماه مه ممکن است به تعویق بیفتد، اما کمیسیون قصد دارد تا تابستان این اتفاق بیفتد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *