اپل, اپل واچ, اخبار جدید, تکنولوژی

شایعاتی از بهبود صفحه نمایش اپل واچ سری 10 خبر از مصرف بهینه‌تر باتری می‌دهد

مقدمه

طبق گزارش‌های اخیر، اپل واچ سری 10 از نمایشگری جدید بهره خواهد برد. گفته می‌شود تغییراتی در پنل OLED این ساعت هوشمند اعمال خواهد شد که می‌تواند منجر به افزایش طول عمر باتری شود. نمایشگر پیشرفته اپل واچ در طول زمان به کاهش مصرف انرژی این پوشیدنی کمک کرده است. انتظار می‌رود سری 10 از نوع جدیدتری از این نمایشگر استفاده کند که می‌تواند مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

گزارشی که روز سه‌شنبه توسط The Elec منتشر شد، ادعا می‌کند که اپل از فناوری جدیدی به نام LTPO TFT (ترانزیستور نازک فیلمی پلی‌کریستالی اکسید دمای پایین) در نمایشگر OLED سری 10 استفاده خواهد کرد. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که این مدل در اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد. تاکنون استفاده از LTPO TFT فقط در برخی از سوئیچ‌های TFT در پنل نمایشگر اپل واچ اعمال شده است، در حالی که از LTPS قدیمی‌تر برای سایر سوئیچ‌های TFT و درایورهای TFT استفاده می‌شود. در نسخه جدید، LTPO در تعداد بیشتری از TFTها، از جمله درایورهای TFT، استفاده خواهد شد.

عرضه خواهد شد؟!

طبق گزارش اخیر وب سایت The Elec، اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری جدیدی به نام LTPO TFT (ترانزیستور نازک فیلمی پلی‌کریستالی اکسید دمای پایین) در نمایشگر OLED اپل واچ سری 10 است. این فناوری جدید می‌تواند منجر به افزایش قابل توجهی در عمر باتری این ساعت هوشمند شود.

استفاده از LTPO TFT در نمایشگرها به این دلیل مزیت دارد که این فناوری می‌تواند نرخ تازه‌سازی تصویر را به طور پویا تنظیم کند. به این معنی که نمایشگر می‌تواند در مواقعی که نیازی به نمایش محتوای متحرک نیست، نرخ تازه‌سازی را کاهش دهد و به این ترتیب، مصرف انرژی را به طور قابل توجهی پایین بیاورد.

در حال حاضر، اپل از LTPO TFT فقط در برخی از سوئیچ‌های TFT در پنل نمایشگر اپل واچ استفاده می‌کند. در حالی که از LTPS قدیمی‌تر برای سایر سوئیچ‌های TFT و درایورهای TFT استفاده می‌شود. انتظار می‌رود در سری 10، LTPO در تعداد بیشتری از TFTها، از جمله درایورهای TFT، استفاده شود.

علاوه بر استفاده از LTPO TFT، اپل ممکن است از سایر تکنیک‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز در نمایشگر سری 10 استفاده کند. به عنوان مثال، این شرکت می‌تواند از مواد جدیدی استفاده کند که کارآمدتر باشند و یا الگوریتم‌های جدیدی را برای مدیریت مصرف انرژی نمایشگر توسعه دهد.

انتظار می‌رود اپل واچ سری 10 در اواخر سال 2024 عرضه شود. این ساعت هوشمند به احتمال زیاد به همراه سایر ویژگی‌های جدید مانند سنسورهای سلامتی پیشرفته‌تر و پردازنده سریع‌تر عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *